Release april & mei 2018

Automatisch aanmaken concept e-mails

Viper365 maakte bij bepaalde inschrijf statussen automatisch concept e-mails aan. Dit gebeurde bij de statussen: voorlopig – definitief – geannuleerd (cursist) – geannuleerd (opleider).

De verandering is dat Viper365 niet zomaar meer deze concept e-mails aanmaakt. Dit is nu een instelling geworden, er kan per inschrijf status (alle statussen) worden aangegeven of hier een concept e-mail voor moet worden aangemaakt.

Let op: standaard staat deze instelling uit.

Dit kan ingesteld worden via Beheer ➜ Instellingen ➜ Automatische e-mails.

Actie module

De actie module is uitgebreid, er kunnen nu acties worden toegewezen aan een afdeling en medewerker. Via beheer kunnen er gebruikersgroepen worden aangemaakt.

Aan alle medewerkers met de rol cursusadministratie kunnen acties worden toegewezen.

Aanmaken gebruikersgroepen via Beheer > Instellingen > Gebruikersgroepen

Verbeteringen

  • Wachtwoord controle: De controle op een gekozen wachtwoord is verbeterd. Dit geldt voor zowel het aanmaken van een account en het wijzigen van een al bestaand wachtwoord;
  • Pagina nummering: Viper365 onthoud geen selecties over meerdere pagina’s heen. Vanaf nu kan er per pagina (indien voldoende informatie om te tonen) worden gekozen om de pagina tot maximaal 1000 regels lang te maken;
  • Presentielijst Excel: Deze is uitgebreid met een aantal nieuwe mergefields, namelijk:
  • Docent – cursusnaam – cursuscode – startdatum – locatie (zie de handleiding voor meer informatie).
  • Cursus ➜ brieven: Adres en huisnummer worden getoond in kolom adres;
  • Externe agenda: Verlofdagen die worden getoond in een externe agenda tonen nu de omschrijving in de naam;
  • Personen overzicht scherm: Hier is een tabblad uitgebreid zoeken toegevoegd. Dit kan o.a. gebruikt worden om te zoeken op vrije velden;
  • Overige mergefields: Er zijn er een aantal toegevoegd voor de presentielijst – competentielijst – e-mail (zie de handleiding);
  • Hoofdmenu item: Er is hier een kop aan toegevoegd en dat is support. Deze opent een online pagina met de handleiding;
  • Aanmaakdatum persoon: De datum waarop een persoon wordt ingevoerd wordt vastgelegd bij de persoon onder het tabblad logboek;
  • Rapporten: Het menu rapporten is uitgebreid met een facturen export;
  • Account activatie: Dit scherm is opgeschoond en netter ingedeeld;

Fixes

Inlogoverzicht scherm: Hier werden inactieve personen getoond, dit is nu opgelost;